VÅR STRATEGI

Vår affärsmodell är enkel. Byggmax Group erbjuder byggvaror och tillhörande produkter av hög kvalitet för hemmafixare till marknadens bästa priser. Att handla hos oss är smart - enkelt, snabbt och hållbart. Det är vårt kundlöfte. Vårt koncept är också enkelt, kunden gör en del av jobbet och vi lovar lägst priser. 

VISION OCH KUNDLÖFTE

Byggmax Groups vision är att bli bäst i världen för hemmafixarprojekt. 
Vårt kundlöfte är att vi ska vara på kundens sida genom hela hemmafixarprojektet och vi vill att våra kunder ska ha råd att uppfylla sina byggdrömmar. Därför erbjuder vi produkter av hög kvalitet till lägsta möjliga pris.
För att kunna erbjuda låga priser ser vi till att hålla låga kostnader. Vi är en centraliserad kostnadseffektiv organisation med ett utvalt butikssortiment där vi köper in stora volymer och kan hålla nere priset.

STRATEGIER

FOKUSERAD TILLVÄXT

Vi vill att Byggmax Group ska betyda mer för fler genom att vi växer och fortsätter vara en lågprisaktör.
Vår tillväxt drivs genom kontinuerlig sortimentsutveckling utifrån relevans och kundönskemål samt av en fortsatt utveckling av våra butikskoncept, kunderbjudanden och sortiment. Vårt e-handelssortiment ska fortsätta breddas och kombineras med utökad funktionalitet.
Vi ska fortsätta etablera butiker, främst på orter där vi ännu inte finns, kombinerat med tilläggsförvärv som skapar värde inom kategori eller geografi. 

ENKELT OCH EFFEKTIVT

För att kunna erbjuda en enkel, snabb och schysst köpupplevelse i butik har vi ett noga utvalt sortiment med lägsta prisgaranti samt drive-in lösningar med erbjudanden om hemleverans. På nätet är sortimentet bredare och leveransalternativen fler.
Vi vill ha marknadens lägsta kostnader och det begränsade butikssortimentet förenklar inköp, administration och hantering. Vi har få mellanhänder och ett servicekontor med effektiva centraliserade stödfunktioner.

STARKA VÄRDERINGAR

Koncernens starka företagskultur och värdegrund är en förutsättning för att framgångsrikt tillämpa och utveckla affärsmodellen.
Vi har en platt och kommunikativ organisation. 
Vår värdering ”ansvar” lever även i högsta grad i vårt hållbarhetsarbete genom att vi har hjälpt kunder ta hand om sina hem sedan 1993.
Vi kombinerar lågt pris med höga hållbarhetsambitioner.