Regulatoriska pressmeddelanden

Här kan du ta del av Byggmax regulatoriska pressmeddelanden. Det vill säga pressreleaser med finansiell information som kan vara kursdrivande. Övriga pressmeddelanden hittar du under rubriken Icke regulatoriska pressmeddelanden.

30 April 2019
BYGGMAX GROUPS CFO LÄMNAR BOLAGET
Pressmeddelande 2019-04-30 kl 08:55
Byggmax CFO Pernilla Walfridsson har meddelat att hon har beslutat att lämna sin tjänst för nya utmaningar utanför Byggmax Group.
”Jag har haft den stora förmånen att få vara med om den fantastiska tillväxtresan som Byggmax har gjort. Det har varit spännande och utvecklande år. Det har inte varit ett lätt beslut att lämna Byggmax och alla fantastiska kollegor men det är dags för mig att gå vidare till nya utmaningar” säger Pernilla Walfridsson.

Pernilla Walfridsson kommer att kvarstå i sin nuvarande roll under sin uppsägningstid och beräknas lämna Byggmax under juli 2019. Byggmax kommer omgående att initiera rekryteringsprocessen efter en ny CFO.

Jag vill verkligen tacka Pernilla för alla insatser under den långa tiden hon varit på Byggmax, säger Mattias Ankarberg, VD för Byggmax Group. Pernilla har varit viktig för Byggmax utveckling, och vi önskar henne lycka till framöver.

Denna information är sådan som Byggmax Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 april 2019 kl. 8:55 CET.