Mer info

19 april 2012

Byggmax öppnar butik i Uleåborg sensommaren 2012

Pressmeddelande den 19 april 2012

Under sensommaren 2012 öppnar Byggmax sin nionde butik i Finland. Butiken öppnas i Uleåborg vid adressen Perkkiöntie 9 och den sysselsätter knappt tio personer. Under fjolåret fördubblade Byggmax antalet butiker i Finland från fyra till åtta. Målsättningen är att ha ett riksomfattande nätverk på totalt 20–25 butiker.

Den nordiska byggvaruhuskedjan Byggmax öppnar under sensommaren 2012 ytterligare en ny butik i Finland. Butiken öppnas i Uleåborg vid adressen Perkkiöntie 9.

Vasaranperä-affärsområde har ett centralt läge vid infartsleden till Uleåborg. Tomten, där Byggmax anläggning uppförs, är nästan en hektar stor vilket möjliggör en butikslokal på ca 2000 m2 samt en gård med drive-in fil.

Byggmax har sedan tidigare butiker i Björneborg, Borgå, Jyväskylä, Lahtis, Reso, Vanda, Vasa och Åbo.För ytterligare information kontakta:

Magnus Agervald, verkställande direktör för Byggmax-koncernen, tel. +46 76 119 00 20, e-post: magnus.agervald@byggmax.seOm Byggmax

Byggmax startades 1993 och finns för närvarande med 60 butiker i Sverige från Ystad till Luleå. Företaget omsatte cirka 3 miljarder kronor år 2011 och fortsätter att expandera kraftigt. Byggmax finns även med 21 anläggningar i Norge och 8 i Finland. Sedan starten har Byggmax affärsidé varit att vara det bästa och billigaste alternativet när konsumenten ska köpa byggmaterial med bra kvalitet. Byggmax har ett så kallat drive-in-system i alla sina butiker så att kunderna kan ta med bilen och lasta på sina varor direkt. Detta gör det enkelt och effektivt för kunden att handla, framför allt tyngre byggvaror. Byggmax aktie noterades på Stockholmsbörsen i juni 2010. www.byggmax.fi

PRESSMEDDELANDEN

Visa följande pressmeddelanden År: Alla 2019201820172016201520142013201220112010