Mer info

12 februari 2015

Byggmax koncernledning

12 februari 2015 kl 09.00

Under det gångna året har det skett ett flertal förändringar i Byggmax koncernledning. Med detta vill vi förtydliga att följande personer ingår i koncernledningen samt vilket ansvar de har:

Magnus Agervald: VD

Daniel Juhlin: Marknads- och IT-chef, ställföreträdande VD

Erik Börjesson, IT-chef

Marcus Hed, Affärschef

Pernilla Walfridsson, CFO

Per Haraldsson, InköpschefFör ytterligare frågor, kontakta Magnus Agervald, verkställande direktör, Byggmax, Tel. 46 76 119 0020, e-post: magnus.agervald@byggmax.seOm Byggmax

Byggmax startades 1993 och finns för närvarande med 72 butiker i Sverige från Ystad till Luleå. Företaget omsatte cirka 3,2 miljarder kronor år 2013 och fortsätter att expandera kraftigt. Byggmax finns även med 27 anläggningar i Norge och 13 i Finland. Sedan starten har Byggmax affärsidé varit att vara det bästa och billigaste alternativet när konsumenten ska köpa byggmaterial med bra kvalitet. Byggmax har ett så kallat drive-in-system i alla sina butiker så att kunderna kan ta med bilen och lasta på sina varor direkt. Detta gör det enkelt och effektivt för kunden att handla, framför allt tyngre byggvaror. Byggmax aktie noterades på Stockholmsbörsen i juni 2010.

För mer information se www.byggmax.se.

PRESSMEDDELANDEN

Visa följande pressmeddelanden År: Alla 2019201820172016201520142013201220112010