17 June 2016
Byggmax har öppnat ny butik i Åmål
Byggmax öppnade idag en ny butik på Industrigatan 12 i Åmål. Öppningen innebär ett flertal nya arbetstillfällen. Totalt har Byggmax nu 79 butiker i Sverige.
 – Vi har länge velat etablera oss i Åmål och har nu hittat ett bra Byggmax-läge, där det passerar mycket folk. Våra butiker i Arvika och Karlstad går riktigt bra, vilket gör att det känns kul att få möjlighet att öppna även i Åmål, säger Svante Rosengren, regionchef på Byggmax.

Industrigatan har ett bra läge, med stor tomt och möjlighet att etablera Byggmax koncept. Totalt krävs en anläggningsyta på cirka 8 000 kvm, där butiks-, lagerlokaler och drive-in tar mest plats. Byggmax affärsidé är att erbjuda kunder bra kvalitet till lågt pris, där kunderna själva gör en del av jobbet för att hålla ned kostnaderna.

Byggmax säljer bygginriktade varor såsom virke, golv, gips, cement, fönster, dörrar och färg till både proffs och hemmafixare. Byggmax-konceptet går ut på att erbjuda kunderna produkter med bra kvalitet till ett lågt pris.

Byggmax är det byggvaruhus som svenskarna anser har lägst pris. Enligt Mediekompaniets årliga varumärkesundersökning, MK Rapporten, från 2014 uppger 59 procent av svenskarna att Byggmax är det billigaste alternativet. Motsvarande siffror för närmaste konkurrenter är 30 respektive 29 procent.