20 September 2019
Byggmax har öppnat ny butik i Kumla
Byggmax öppnade idag en ny butik på Företagsgatan 12 i Kumla. En platschef och fyra medarbetare har fått anställning i butiken. Totalt har Byggmax nu 109 butiker i Sverige.
-  Vi vill att det ska vara möjligt för alla att genomföra det byggprojekt man drömmer om och tror att vårt koncept med låga priser på bra byggvaror möjliggör detta, säger Marcus Essesjö, landschef för Byggmax Sverige.

Under vår och sommar har Byggmax öppnat flertalet butiker i både Sverige och Norge. Bland annat i Skara, Lycksele och Kongsberg.

Byggmax säljer byggvaror för alla hemmets projekt. Virke, golv, gips, cement, fönster, dörrar och färg som passar alla hemmafixare oavsett nivå. Byggmax vill att alla ska ha råd och möjlighet att förverkliga sina byggdrömmar. Utöver de fysiska butikerna finns en populär e-handel på byggmax.se – med ett omfattande sortiment och leverans direkt till dörren.

Byggmax ingår i Byggmax Group, tillsammans med Skånska Byggvaror och Buildor AB. Koncernen omsatte 5,3 miljarder kronor år 2017 och Byggmax Group är noterat på Nasdaq sedan 2010.