23 August 2021
Byggmax öppnar ny butik i Ludvika våren 2022
Pressmeddelande 2021-08-23
Nu står det klart att Byggmax flyttar sin butik från Smedjebacken till nybyggda lokaler i handelsområdet Lyviksberget på Granitvägen 10 i Ludvika. Den nya butiken beräknas öppna våren 2022 med Byggmax senaste butikskoncept och med ännu bredare sortiment.
– Vi ser fram emot att flytta in i helt nya lokaler och erbjuda alla hemmafixare vårt senaste butiksformat. Kunderna kan se fram emot en stor och fräsch butik med ett ännu bredare sortiment. Nu blir det ännu enklare att handla bra och billiga byggvaror till drömprojektet, säger Henrik Thunberg, regionchef på Byggmax.

Anläggningen kommer att mäta ca 2 000 kvm med en utomhusyta på ca 6 000 kvm, vilket ger kunderna gott om utrymme att röra sig på. Liksom i alla Byggmax butiker finns även en rymlig drive-in där kunden enkelt kan lasta sina varor själv.

– Vi har nöjet att välkomna Byggmax till Ludvika och ser fram emot ett långt och lyckosamt samarbete, säger Nicklas Anderson, grundare av Farstukvisten AB.