24 February 2021
Byggmax i Örebro flyttar till nya butikslokaler
Pressmeddelande 2021-02-24
Nu står det klart att Byggmax flyttar sin butik från Stångjärnsgatan 8 till nybyggda lokaler i handelsområdet Boglundsängen. Den nya butiken beräknas öppna runt årsskiftet med Byggmax senaste butikskoncept och ett ännu bredare sortiment.
– Vi ser fram emot att flytta in i helt nya lokaler och erbjuda hemmafixarna i området vårt senaste och största butiksformat. Kunderna kan se fram emot en stor och fräsch butik med ett ännu bredare sortiment, där vi satsar extra mycket på färg-, golv- och maskinavdelningen, säger Fredrik Salovaara, regionchef på Byggmax.

Den nya anläggningen öppnar vid korsningen Hedgatan/Heliumgatan i Boglundsängen och kommer att mäta ca 2 500 kvm med en utomhusyta på 7 300 kvm, vilket ger kunderna gott om utrymme att röra sig på.

– Vi har letat efter en intressant lokalhyresgäst till det här läget och flera stora aktörer har redan etablerat sig i området. Vi tror att Byggmax kommer att stärka Boglundsängens attraktivitet ytterligare, med en ökad tillströmning av både privatpersoner och företagare, säger Åsa Stridfeldt, förvaltningschef på Västerporten.

Med det nya butiksformatet kommer det att bli ännu lättare för Byggmax kunder att hitta i butiken och fler skyltar och guider gör det lätt att välja rätt produkter till projektet.

– Det ska vara enkelt och schysst att handla på Byggmax. Nu kan vi hjälpa hemmafixarna på ett ännu bättre sätt och göra det lättare att förverkliga byggdrömmarna, säger Fredrik Salovaara.