30 May 2016
Byggmax lanserar nytt butikskoncept i Hisings Backa!
Pressmeddelande 2016-05-30 kl 08:00
Den 2 juni slår Byggmax upp portarna till ett helt nytt butikskoncept – Byggmax +. Butiken på Transportgatan 45 i Hisings Backa har byggts om för att bättre kunna möta professionella hantverkare.
– Vi har bland annat tagit in fler produkter, fler kända varumärken och konstruktionsvirke i fasta längder. Fler och fler företagskunder hittar till Byggmax och därför gör vi en satsning för att bredda oss ytterligare, säger Samuel Lindén, affärsområdeschef Byggmax.

Det nya butikskonceptet heter Byggmax + och riktar sig till proffs, men privatkunder är fortfarande lika välkomna. Några av de varumärken som kommer att finnas i denna butik är Isover, Paroc, Bewi, Fermacell, Moelven och Hitachi. Det är Byggmax med det lilla extra – extra mycket Byggmax helt enkelt.

– På Byggmax + hittar kunden ett betydligt större sortiment av tunga byggvaror. Tanken är att lagerhålla de produkter som kunderna snabbt behöver tillgängligt i sina projekt. Tid och tillgänglighet är viktigt för proffsen och med våra fem Göteborgsbutiker och nya Byggmax + tar vi ett stort kliv framåt på denna spännande marknad, säger Samuel Lindén.

Butiken i Hisings Backa återinvigs den 2 juni. I och med det nya konceptet förlängs även öppettiderna, på vardagar öppnar butiken redan 06:30.