4 June 2021
Byggmax har öppnat ny butik i Leksand
Pressmeddelande 2021-06-04
Byggmax har idag öppnat en ny butik på Limhagsvägen 16 i Leksand. En platschef och fem medarbetare har fått jobb i butiken.
– Vi är glada att hälsa alla byggsugna hemmafixare välkomna till en ny Byggmax-butik här i Leksand! Vi vill att alla ska få möjligheten att genomföra sina byggprojekt och genom att erbjuda bra byggvaror till låga priser hoppas vi att fler tar steget att förverkliga sina byggdrömmar, säger Henrik Thunberg, regionchef på Byggmax.

Liksom i alla Byggmax-butiker kan kunderna enkelt lasta byggvarorna direkt in i bilen och betala säkert utanför butiken. På byggmax.se finns även ett brett sortiment tillgängligt med över 50 000 byggvaror online.

Byggmax följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och gör allt för att skapa en så trygg butiksmiljö som möjligt. Några exempel på åtgärder är:

· Möjlighet att betala direkt vid bilen med hjälp av trådlösa handdatorer.
· Möjlighet till hemkörning eller upphämtning av färdigplockade byggvaror i butik.
· Handspritstationer och möjlighet att tvätta händer i alla varuhus.
· Skyltar och avståndsmarkeringar i butiker för att hålla avståndet.