2 December 2020
Byggmax öppnar på Öland sommaren 2021
Pressmeddelande 2020-12-02
Byggmax fortsätter att växa och nu står det klart att byggkedjan öppnar i Borgholm sommaren 2021, vilket blir Byggmax första butik på Öland.
– Vi ser fram emot att öppna i Borgholm och erbjuda öns hemmafixare en egen Byggmax-butik. Nu blir det ännu lättare att handla bra och billiga byggvaror till drömprojektet, säger Elliot Lindberg, regionchef på Byggmax.

Den nya butiken öppnar på Norra Infarten 1 i Borgholm och kommer att sysselsätta fyra till sex personer. Med lokaler på ca 2 500 kvm och en utomhusyta på ca 3600 kvm får kunderna gott om utrymme att röra sig på. Liksom i alla Byggmax butiker finns en rymlig drive-in där kunden enkelt kan lasta sina varor själv.

Byggmax har ytterligare två nya butikslägen klara till våren och kommer då även att öppna i Leksand och Tanums shoppingcenter.