28 August 2020
Byggmax öppnar i Leksand våren 2021
Pressmeddelande 2020-08-28 kl 08:00
Nu står det klart att Byggmax öppnar en ny butik på Limhagsvägen 16 i Leksand i vår. Butiken kommer att sysselsätta 4-6 personer och blir Byggmax sjunde butik i Dalarna.
– Vi ser fram emot att växa ytterligare i området och att ge fler möjligheten att genomföra de byggprojekt som de drömmer om. Jag tror att Leksands-borna med omnejd kommer att uppskatta Byggmax med bra byggvaror till låga priser, säger Henrik Thunberg, regionchef på Byggmax.

Per Strid, näringslivschef för Leksands kommun, är positiv till att Byggmax öppnar på orten och välkomnar en ny bygghandel.

–  Att Byggmax etablerar sig i Leksand kommer att gynna alla hemmafixare. Konkurrens är bra och det finns etableringsutrymme för en till aktör och som primärt vänder sig till den vanliga konsumenten. Att det sedan är ett lokalt företag som bygger och äger fastigheten som Byggmax ska hyra är extra roligt, säger Per Strid.

Lokalerna kommer att mäta ca 1 300 kvm med en total tomtyta på ca 7 000 kvm, vilket ger kunderna gott om utrymme att röra sig på. Liksom i alla Byggmax butiker finns en rymlig drive-in där kunden enkelt kan lasta sina varor själv.

– Att vi får bygga och hyra ut till Byggmax är ett fint erkännande för oss och vårt företag. Det känns dessutom extra bra att kunna skapa värden lokalt på den ort som vi bor och verkar från, säger Erik Asp, ägare och VD på Nordsign AB.

Byggmax har idag 115 butiker i Sverige. I Dalarna finns Byggmax idag på orterna Borlänge, Falun, Mora, Smedjebacken, Avesta och Malung.
Mycket för pengarna

Byggmax säljer byggvaror för alla hemmets projekt. Virke, golv, gips, cement, fönster, dörrar och färg som passar alla hemmafixare oavsett nivå. Byggmax vill att alla ska ha råd och möjlighet att förverkliga sina byggdrömmar. Utöver de fysiska butikerna finns en populär e-handel på byggmax.se – med ett omfattande sortiment och leverans direkt till dörren.