1 November 2019
Byggmax öppnar ny butik i Uppsala
Pressmeddelande 2019-11-01 kl 09:00
Under våren 2020 öppnar Byggmax en ny butik på Arkgatan 10 i Uppsala, där 5-7 personer kommer att anställas. Byggmax avslöjade tidigare i veckan även en butiksöppning utanför Helsingborg i vår och kommer under nästa år även att öppna i Boden, Kiruna och Nässjö.
– Vi ser fram emot att öppna ytterligare en butik i Uppsala och att stärka vår närvaro i området. Vi kommer här att kunna erbjuda ett stort bygg- och trädgårdssortiment, vilket är mycket uppskattat av våra kunder, säger Johan Sperling, regionchef Byggmax.

Detta blir den andra Byggmax-butiken som öppnar i Uppsala. Butiksytan mäter 2 400 kvm och tomtytan 12 500 kvm.

– Vi är mycket stolta att få välkomna Byggmax till Arkgatan 10 i Uppsala. Vi har tillsammans skapat nya ändamålsenliga lokaler som stödjer Byggmax verksamhet, med flexibilitet och goda förutsättningar för tillväxt och samarbete. Vi ser fram emot ett långt samarbete och välkomnar dem varmt som hyresgäster, säger Mattias Lindqvist, VD på Rosenqvist Fastigheter

Mycket för pengarna

Byggmax säljer byggvaror för alla hemmets projekt. Virke, golv, gips, cement, fönster, dörrar och färg som passar alla hemmafixare oavsett nivå. Byggmax vill att alla ska ha råd och möjlighet att förverkliga sina byggdrömmar. Utöver de fysiska butikerna finns en populär e-handel på byggmax.se – med ett omfattande sortiment och leverans direkt till dörren.

Hjälp oss hitta nästa butiksläge

Byggmax utlyser en hittelön till den som hittar en tomt eller fastighet där Byggmax senare etablerar sig. Läs mer på byggmax.se/hittelön-butik (http://www.byggmax.se/hittelön-butik) och maila ditt tips till hittelon@byggmax.se